Skriva om vad man vill?

När jag var inne på en blogg häromdan såg jag att denna kommentar i kommentarsfältet: 
 
"Du skriver alltid o att din/dina hästar går dåligt sluta med det" 
 
Okej? 
 
Jag kan tycka att man ska få skriva om vad man vill på sin blogg. Skulle Kungen ha en riktig skitvecka ska man då skriva att "åh allt gick superbra" när det egentligen inte gjorde det? 
 
På min blogg kommer det alltd vara sanning om det jag skriver. Skulle jag skriva att Kungen gjorde ett perfekt galoppombyte så har han gjort det. Finns ingen anledning om att ljuga för att det ska låta bättre på bloggen. Och hur rolig är det att läsa en blogg som det ständigt ljugs i eller att det går överdrivet bra i fast när det kanske inte rikigt går så bra?  
 
Sen känns det lite omoget att ständigt tänka på att läsarna ska gilla det man skriver. Bloggen är väl ursprungligen en "dagbok" på internet. Dom som har haft en "riktig" dagbok har väl aldrig tänkt att "oj nu måste jag skriva bra ifall att någon läser den". I don't think so. 
 
Sen gillar jag alla "stavnings-poliser". Jag kanske inte är den bästa på att skriva och det blir konstiga meningar, felstavade ord etc etc. Så jag tycker det är lite underhållande när det kommer kommenatrer som att " oj du glömde ett D där...". Tänker jämt att oj den personen kan inte ha mycket till liv när den endast skriver sånna kommentarer. Nu kanske några av mina bloggläsare kommer tycka att jag låter hård. Men det är faktiskt såhär jag tycker, alla tycker olika och det är väl bra. 
 
Såklart ska man inte kränka eller trycka ner andra, men det ska man aldrig göra. Men det som skrivs i min blogg kommer alltid vara 100% ärligt. Min blogg är för att visa Kungens utvecklig och i framtiden kommer jag även skriva lite mer om mig själv också. Jag kommer inte göra verkligenheten till något annat än vad den just är. Ibland går det skit och ibland svävar jag på rosa moln. Precis som livet är ibland. 
 
Jag med kort hår, detta var ett tag sen ;) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0