Flytten

I helgen flyttade jag och sambon in i nya huset. kl 10 i fredags var vi på banken och hela dagen gick åt till att flytta saker från gamla huset till det nya. Fredag stavades med ett ord: Kaos. Eftersom herr Kung skulle komma lördag fm skulle hagen och stallet vara fixat på fredagen. Jag hade fattat det som att hagen skulle vara hel och redo att stoppa hästar i den. Men icke. Grannen hade varit över och snott all övertråd runt hela hagen och det fattades stolpar på ena hela kortsidan och halva ena långsidan. Skitkul. Det blev till att åka in till Norrtälje och köpa stlop på byggmax och aggregat och diverse saker som behövs till ett staket på granngården. Sen hade jag (som tur var) tre starka pojkar till min hjälp, annars hade jag fått hålla på till midnatt. 
 
Lördagen var nog veckans stressigaste dag. Kl 9 flyttstädade jag och killen gamla huset eftersom det skulle komma in nya kl 12 samma dag. kl 13 hämtades Kungen och jag flyttstädade i stallet. Kungen tog flytten med ro. Det ska mycket till innan den killen brusar upp sig. Mitt i flytten skulle jag och sambon bort på 80-års kalas och på kvällen hämta jag hem Zsa Zsa. Zsa Zsa (kommer börja kalla henne sessan) tyckte inte det var roligt att flytta, till en början. Hon ville inte gå in i transporten, men med lite muta gick och snällt in. Hon småsparkades lite i transporten men inget allvarligt. 
Första mötet med Kungen gick bra. Hon var mer intresserad av grannens shettisar. Men det var ett väldigt lugnt ihopsläpp. inga skrik eller sparkar, det var som om dom kände varandra sen tidigare. Jag tror dom är ganska lika i rang ibland jagar Kungen bort henne och ibland är det tvärt om. Det räcker med att den ena lägger bak öronen så går den andra iväg. Väldigt skönt! 
 
Söndagen blev det mera packa upp och lite städ i hagen. Vi fick ta bort en hel del sly från tråden. Vi kommer få rensa upp i hagen ytterligare. 
 
Det var flytthelgen det. Stressigt som fan men nu är iaf alla fyra infyttade och oj så skönt det är!! :D 
 
 
Zsa Zsa <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0