Dagens motion

Kungen: 
 
Fick återigen en uteritt. Älskar uteritter! Vem sa att man måste rida dressyr på en ridbana? Idag blev det tempoväxlingar i trav och lösgjordhet. Kungen var ganska spänd hela uteritten. Red samma runda som sist men bakvänd. Allt var läskigt och nytt och Kungen är rädd för små hus. Speciellt sådana som fungerar som busskurer. Haha knäppa djur. Men jag hade inga super krav så passet var okej. Imorrn är det en ny dag och tanken är att rida lite längre och ställa mer krav. 
 
Zsa zsa: 
 
Promenad och longering stod på schemat. Idag kvar kravet på henne att vi skulle promenera med sadel på och fortsätta med NH. Zsa zsa har kommit mer till ro när man fixar henne i stallet. Hon står mera still och skrapar inte med frambenen lika mycket. Första testningen var på stallplanen. Hon frös till i backen och la vikten på bakbenen (det hon gör när hon ställer sig) men jag var snabb och korregerade henne. Med det menar jag att när jag ser att hon lägger vikten i bak så backar jag henne och sen går fram bestämt. Hon gjorde precis som jag ville och situationen löstes fort. Med henne gäller det verkligen att korregera snabbt och sen gå fram (eller driva fram om man sitter på). Hon kom ihåg NH-tänket och lyssnade fint hela rundan.
 
Det som var läskigt häromdan brydde hon sig inte om ett dugg idag. Hon blev däremot stressad av att några barn hoppade studsmatta. Hon är livrädd för studsmattor. När hon återigen la vikt i bak backade jag henne och den blev ingen stor grej utav det. Hon ska inte ens få chansen att ställa sig. Resten av promenaden var problem fri. Även longeringen kvar klockren. Nu kan jag snart vända henne på en åtta utan att stanna henne. Även bakdels vändningarna börjar sitta nu. Så inga stegreingar idag och hon flippade bara ut två gånger. Eftersom hon blir stressad av att lämna Kungen gick jag upp till stallplanen och vände och gick ner till vägen igen (biten hon tycker är mest stressande) för att träna bort stressen. och även fast Kungen stod och skrek efter henne i hagen brydde hon sig inte utan gick fint efter mig. Känns som att problemen släpper mer och mer. Är riktigt stolt över tjejen idag! :) 
 
 
 
 
Zsa zsa i fina grimman idag :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0