Utslag

Igår när jag gjorde iordning Kungen hade han utslag på ena sidan av kinden/käken och en bit upp mot halsen. Det såh ut som bromsbett men fanns bara runt det området. Han hade dessutom kliat upp världens sår under hakan. Han verkade pigg för övrigt så vi tog en liten tur i alla gångarter. 
 
Kungen var pigg som vanligt och verkade helt normal. Men efter galopp börjagde han hosta och han hostade hela vägen hem. Under dom 15 min hostade han till ca 7 gånger. Jag vet inte om det har med utslagen att göra eller om det är något annat. Kungen har vilat i några dagar och kan ibland bli lite hostig vid ansträningning just första passet efter vila. 
 
Han fick stå inne i natt och jag tyckte att utslagen hade minskat. Troligtvis är det någon allergiskreaktion och då kan dom bli lite hostiga. Förhoppningsvis kommer utslagen bli mindre och mindre. Han drog iväg med världens galopp i hagen imorse så han är som sagt pigg. 
 
Han kommer få vila idag så kommer jag rida imorrn och se om han fortfarande hostar. Tyvärr fick vi alltså ställa in dagens pay and jump men hästen hälsa går alltid före. Förhoppningsvis är hostan tillfällig och vi kan starta på onsdag :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0