Update

Noll motivation till bloggen och allt har mest gott i ett hamsterhjul dom senaste två veckorna. Mycket har hänt, både positivt och negativt. Det negativa tänkte jag ta i ett annat inlägg. Det positiva är att motivationen till ridningen är tillbaka! 
 
hästarna vilade en hel vecka för ca 2 veckor sen och det gjorde underverk för min motivation. Jag tror inte dom led av det heller då det var dö varmt hela veckan. Förra veckan blev en "komma igång" vecka för herr Kung och den här veckan kör vi på som vanligt. En veckas vila gör ingen direkt skillnad på hästen fysik. Jag gillar inte att ha längre vilor då jag tycker att Kungen tappar mycket ridmässigt. Kungen gillar inte heller längrer vilor. Han fick stå två veckor 2012 när jag var i Mexico och hästen åt upp halva boxen och alla rosetter som hängde utanför. För hans del gäller max en veckas vila innan han river stället. 
 
På onsdag är det en kvälls pay and jump inbokad och jag är supertaggad! Jag och Kungen ska förvisso "bara" hoppa 70cm vilket är lågt för oss. Men jag vill inte rivstarta med 90cm "bara för att" Utan startar två klasser på 70cm. Fokusen blir istället på två snygga rundor med mycket galopp. Han ska vara framme och vi ska komma bra på hinder. Och vi ska framför allt ha det roligt! 
 
Jag ska få till motivationen till att blogga med, alltid roligt när man får respons och tips över nätet. :) 
 
Det kommer som sagt en del inlägg under kvällen/morgondagen 
 
t.ex. 
 
Historien med Zsa Zsa 
Ridpass Söndag+Måndag 
planeringen för tävlingar 
 
m.m 
 
Mitt hem <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0