Tappsko

Igår när Kungen skulle longeras hittades han i hegen med en sko som bara satt fast med 3 sömmar på ena sida. Fick gå hem igen och hämta en hovtång och dra bort den. beteshagen ligger en kanske 5 minuter bort (om man går) så det kändes bättre att dra bort den i hagen istället för att gå upp med honom. Nu är Kungen så sjukt jävla snäll rent ut sagt så jag fick dra bort den i lugn och ro och han stod bara och väntade tills jag var klar. obunden ute på en äng medan resten av kompisarna kollade vad vi gjorde. Men hoven såg fräsch ut så även fast jag fick slita lite i den, den satt som berget. 
 
Men tur i oturen så kommer hovis imorrn. Kungen reds alltså bara 2 gånger förra veckan men kommer gå 5 veckan som kommer. schemat ser ut såhär: 
 
Måndag: Vila (hovis kommer)
Tisdag: Uteritt, lösgörande arbete 
Onsdag: Uteritt ställa och lång och låg
Torsdag: Hoppning
Fredag: Längre uteritt
Lördag: Vila
Söndag: Uteritt, lösgörande, övergångar 
 
Veckan som kommer efter denna har jag två pay and jumper så Kungen ska lösgöras och på torsdag kollar jag honom i hoppningen. minst 90cm ska vi hoppa då, på utebana. Efter denna vecka har jag semester i tre veckor. Kommer bli såååå skönt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0