Kaos

Nör jag skulle släppa ut Kungen imorse hade han på något magiskt sätt lyckats ta sig ut ur boxen på natten. Det var massor med bajshögar i gången, söndertrampade hinkar samt att han hade hittat maten. Ringde vet på en gång då risken för kolik finns. Som tur är/var hade han mest ätit müsli som inte sväller så mycket. Hade han ätit av betforen hade det varit värre. 
 
Det var bara till att mocka rent och städa upp i stallet. Kungen fick en frukost på paraffinolja och betforvatten. han stod inne mellan 8-12 (vi tog en 30-40 minuters promenad under den tiden med) utan mat. Ringde vet vid 12 och eftersom han har varit symtomfri hela tiden fick han bli utsläppt. Han går just nu i vinterhagen och små betar. Det finns gräs att äta men det är inte jättemycket. Det kan vara bra för honom att vila magen lite. Han kommer få stå inne i natt igen och skulle han lyckas öppna dörren finns det ändå ingen mat i stallet för den är flyttad. Ikväll kommer han få hö och mera betforvatten. 
 
Jag har som ni vet en pay and jump och det ska vara lugnt att ställa upp i den imorrn om Kungen inte blir sämre (vilket han borde ha blivit i nuläget isf) 
 
Jag kommer ta en promenad till ikväll troligtvis, det är bra om han får röra på sig. Imorrn kommer jag ta en kortare ridtur och se om allt är lugnt, det gör jag redan på morgonen. Är allt ok så kommer jag åka på pay and jumpen. 
 
Jag passade på att fråga om utslagen och hostan och jag skulle bara hålla koll så att det inte blev värre. Troligtvis är det nässelutslag som kommer förvinna av sig självt. 
 
Nu hoppas vi på att turen kan komma tillbaka och att Kungen blir sitt vanliga ja snart igen :) 
 
Kungen idag, ingen regn idag iaf :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0