Uteritt

Idag efter jobbet blev det utaritt med Kungen. Ville köra igenom honom i alla gångarter efter dressyrpasset igår. Kungen för första gången sen han kom till mig var trött. Han var jätteseg i skritten och jag tänkte att efter lite trav, då då jäklar kommer han komma igång. Kungens motivation till fart var lika med noll. 
 
Men målet med ridpassen numera är att han ska kunna regleras i form (norma + låg) samt vara lösgjord. Kungen jobbade på bra trots trötthet och ev, träningsvärk sen igår. Jag ställde och gjorde öppnor i skritten för att få honom mjuk och avslappand. Kungen spänner sig gärna och går in i en hög form direkt. Men jag gjorde övergångar mellan skritt och trav så fort jag fick chansen och efter kanske 5 minuter var han nästan lika fin som igår, stundtals helt amazing. Han bärde sig och jag hade inte 600 kilo häst i handen. 
 
Vi provade en galopp med och den var nästan "hej-kom-och-hjälp-mig" Men kommer ta tag i den när traven flyter på bättre. Sitter inte skritt och trav ska man inte hoppa in i galoppen. 
 
jag var iallafall nöjd med Kungen. Han rörde sig fint och man kunde inte klaga på vädret iallafall, 19 grader i skuggan, oh yes. 
 
Dom där öronen <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0