snabbt inlägg

Ska alldeles strax sticka iväg och jobba kväll, så det blir ett hastigt inlägg om dagen. 
 
Jag hade utsläppet idag och åkte till stallet vid 8. Det var ganska mycket morgon göra då nästan alla hagar hade slut på vatten. Jag hatar att fylla vatten till 21 hästar. Srax över nio var alla hästar ute samt vattnet var påfyllt. Jag brukar mocka medan Kungen äter morgon höet. 
 
Nu till passet. Kungen har fått vila i 9 dagar tack vare min urinvägsinfektion. Så den här veckan blir som en igångsättnings vecka för Kungen. Det blev en uteritt idag på ca 40 min. Under dom minuterna han fick "jobba" så gjorde vi övergångar mellan skritt och trav. Jag vill få honom framåt utan att dra iväg eller lägga sig på bettet. Detta gjorde vi kanske 5-10 min utav passet under resterande tid gick det i skritt på lång tygel. Jag hade inga krav på honom utan den här arbetet kommer få ta sin lilla tid. I slutändan kommer jag vilja kunna regelera Kungen mer med sätet än med tyglarna. Det kommer bli en lång process. 
 
Nu hinner jag inte skriva mer men kommer försöka blogga 1-3 inlägg per dag ungerfär. Vill komma igång helt med bloggadet då det är roligt och man kan få ut mycket utav det. Jag är iaf nöjd med Kungen idag, han var avslappnad hela passet och blev lösgjord på slutet. Nu måste jag dra till jobbet, ciao! 
 
Snygging! :D 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0