Longering

Riktigt kass uppdatering, jag som skulle bli bättre aja.. 
 
Idag stod det åter igen longering på schemat. Jag la upp passet ungefär likadant som sist, förutom att vi tränade mer på galoppen. Började med att få Kungen lugn i traven, han börjar komma till ro ganska så fort nu. Efter en uppvärmning på kanske 10 min med trav i både vänster och högervarv blev det lite galopp. Jag tycker Kungen "segar" till det med att fatta galoppen. Vilket kanske inte är jättekonstigt med tanke på att han knappt har galopperat dom senaste 3 månaderna. Men ju fler fattningar han tog desto snabbare blev han att fatta. 
 
När Kungen hade fått galopperat ett tag så gick vi ner till hindrerna igen. Han fick hoppa i både vänster och högervarv. Kungen har blivit lite modigare sen vi började med att han skulle hoppa självständigt. Kommer så småningom börja träna löshoppning med honom igen men vi kommer gå extremt långsamt framåt. 
 
Efter hoppen blev han avtravad och vi tog en kort prommis hem i skritt. I stallet bleb det både frisering av man, svans och ben samt inoljning av hovar. Jag passade dessutom på att stretcha och borsta av massor med päls, gud så han fäller nu! 
 
Imorrn väntas ett dressyrprogram i sommarhagen! :D 
 
 
 
Jäkligt fint väder idag <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0