Första passet med sadeln

Idag var det återigen dags. Första passet med sadel! Fokusen idag låg mest i att rida i alla gångarter både för att kolla och se hur den ligger efter passet och hur mycket jag och Kungen har tappat i ridningen. 
 
red dubbla rundor eftersom jag ville kolla allt. Sadeln var fantastisk skön och jag satt jättebra i traven, Kungen är rätt skumpig där. Galoppen har jag och Kungen tappat jättemycket. Det är inte så konstigt då jag har dragit mig för att galoppera barbacka, jag tycker det är läskigt. Vänster galopp var väl mer eller mindre fördjävlig. i traven låg han på bettet jättemycket. Jobbade med honom och flyttade och ställde. På slutet var han finare än i början. Han bär sig gärna inte i början och han tycker att jag ska bära upp honom.. Det tycker inte matte. 
 
Men sadel låg bra hela passet och Kungen kändes fin i ryggen efteråt. Väldigt nöjd över sadeln. Men jag är nöjd över passet, eller det var okej. Just nu kan jag inte begära mer. Men jag vet exakt hur jag ska lägga upp träningen för att vi ska komma dit vi en gång var. Fokus är att bygga bakifrån och fram. Motivationen är skyhög och jag längtar redan tills nästa ridpass! :) 
 
Mina nya fina gummistövlar :D 

Kommentarer
Postat av: Stockholmsjenna.se - En del utav HorseSpot

Åh snygg färg på gummistövlarna! :D

2014-04-07 @ 10:32:38
URL: http://stockholmsjenna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0