Uteritt på morgonen

Var upp idag igen vid 8.30 för att ta mig en ridtur med Kungen. Idag blev det uteritt med fokus på ställning. Han var sjukt fin till en början och hade inga problem med att ställa sig höger eller vänster. Provade galoppen och den satt också. 
 
Vägen vi red idag går igenom en gård och där blir Kungen alltid jättetittig. Så var det även idag. Men istället för att låta han stirra och stressa upp sig på onödiga saker ställde jag han bort från det läskiga. Kungen var inte riktigt med på noterna så det blev lite tjaffs ett tag. Samma sak var det på hemvägen. Men det är bara att nöta för han ska lyssna på mina hjälper och inte göra som han själv vill. På slutet släppte det iaf och han kom ner i en fin i form. Jobbade även med vänster galoppen. Dom två sista fattningarna blev bra men han är lite lat så innan markarbetet imorrn ska jag värma upp med övergångar mellan trav och galopp så han lyssnar bättre. 
 
Avslutade med nedsittning i trav och då bärde han sig själv och var jättefin. 
 
Kungen gick helt okej idag. Höger galoppen satte han jättefint och gick ner direkt i form så det är vänstern som ska börjas tränas ordentligt! Imorrn är det markarbete och det ser nog både jag och Kungen fram emot! :) 
 
 
Bild från idag! 

Kommentarer
Postat av: Lina

sv: Tusen tack! Ja den övningen gillar jag! Avstånden är 2,8 mellan krysset & första bommer, 2,9 mellan bommarna och sedan 2,8 mellan den sista bommen och räcket.

2013-09-25 @ 18:17:11
URL: http://sirblacksmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0