Terrängträning

Åkte som sagt på terrängträning i lördags! Åkte ända del Heby och deras anläggning Gropen (ca 1 timme och 50min bort). Blev lite försenad i stallet på morgonen. Brodd som inte ville in i broddhållet, jag gängade fel. Ja en massa strul men vi kom iaf iväg. 
 
När vi kom fram så var det bara snabbt att klä på hästen och alla säkerhets grejer en själv ska ha på sig. 
 
Uppvärmningen bestod av att första skrittade vi fram och tränaren pratade lite med en. Han var väldigt förvånad att Kungen var travare och undrade varför han inte var frysmärkt. Kungen är ju från tyskland och där frysmärker man inte. Anyway det var bara jag och en till tjej i min grupp, det kom en annan sen lite senare in på träningen. Jag fick korta mina stigläder som fan, trotts att jag hade gjort nya hål. Det fanns en runda vi fick trava fram på och galoppera fram. Sista varvet skulle hästarna få springa i den farten dom ville. Och jäklar vad fort det gick! Haha våra hästar tyckte det var sjuktroligt! Vi skulle dessutom stå i fältsitts hela tiden. Hända gånger vi fick sitta ner var i anridningen mot hindret. 
 
Vi började hoppa fram i ett vattenhinder som inte var ett vattenhinder för allt hade torkat bort, haha! det var ett litet nerhopp/upphopp och vi skulle hoppade det åt båda hållen. Kungen var lite skeptisk till en början men hoppa snällt och på slutet blev han jättefin och hade bra bjudning. Där efter hoppade vi över två tunnor, scary tyckte Kungen och jag var nära på att åka av en gång. Jag hamnade liksom i otakt över hindret och gjorde en vip-flash och hamnade lite på halsen men överlivet. Men jag rättade upp mig så så nära marken var jag inte. hoppade även över en upphöjd stock, den var också lite läskig men Kungen hoppade snällt. 
 
Sen blev det smal hinder- no problems och bank. Banken var så sjukt jäkla rolig att hoppa och Kungen bjöd som fan och bara hoppa. Vi fick hoppa den på högsta stället med, woop woop! 
 
Sen blev det en stock på 80-90cm, matte tyckte den var döläskig men på tredje försöket kom vi över. Hoppade även trappa nerför (asroligt!), coffin, vanliga stockar, plank med häck över och typ som en låda. Lådan stoppade vi på flera gånger men där kom vi också över! 
 
Vi hade träning i 2 timmar så vi var bra slut sen! Kungen skötte sig otroligt bra! Trodde han skulle vara mer tittig men det var nog matte som var det. Fick höra att jag hade bra balans men att jag måste våga släppa han mer. Jag måste inte hålla in han för då tar han inga egna beslut. då blir resultatet i en icke smart häst. Kommer definitivt terrängträna fler gånger, superroligt var det! :) 
 
Tränaren var Ulf Ulvefjell. 
 
 Stocken! 
såhär ser en coffin ut (denna bild är inte från banan jag red på) Men det var en liknande. stock, grav (ett hål rakt ner i marken) och sen en stock till. 
 
 
trappa (denna bild är inte från banan jag red på)
 
Bank (denna bild är inte från banan jag red på) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0