Helgen

har haft en rätt crappig helg. Inget som har med Kungen att göra så jag kommer inte skriva så mycket mer om det, kanske i framtiden vi får se... 
 
Anyway så blev ridningen lite drabbad, när man är nere så kanske inte motivationen på topp alltid. Så Kungen fick vila i lördags. Hade dessutom asmycket att göra den dagen. Laga och städa bil t.ex. 
 
Men i söndags var det andra bullar för då var det hoppträning! Annelie (som jag hoppar för) hade gjort en bana med en kombination med tre språng mellan. Ett vanligt räcke och ett räcke med grind under. Den stod på diagonalen. Sen var det oxer på kortsidan. Ett stigsprång på långsidan och en solfjäder från sväng. 
 
Kungen var så förbannat taggad. Han blev superstark så jag fick påminna han hela tiden att det var jag som styrde fartenoch inte han. Funkade väl sådär. Vi började hoppa fram på ena hindret i kombinatonen, vi red och hoppade den på volt. Han var fortfarande stark och hoppade ganska spänt. sen hoppade vi kombinationen och där la han in trav nästan alla gånger men en gång kom vi perfekt på båda hindrerna. Vi la till resterna hinder och han blev lite mjukare i kroppen. När kungen var ordentligt framhoppad började vi hoppa som på en bana. Då blev det oxer på långsidan-kombination-oxer kortsida-solfjäder-oxer kortsida och tillsist kombinationen igen. Han var väldigt stark mellan åt. Han tycker det ska gå snabbt och jag tycker han ska galoppa i lagom fart. Till slut började han lyssna ordentligt och det var jäkligt skönt, haha! 
 
Sista banan låg oxern på långsidan och solfjädern på 1 meter och Kungen tvekade inte en ända gång på dom hindrerna, han bara jaja och hoppa. dom första hoppen var supersnygga, han sköt mig ur sadeln så vi fick korta mina stigläder haha! Vi fick däremot problem med kombinationen. Vi kom in fel en gång och sen blev det pankaka. Han vägrade och jag gjorde illa mitt finger. Vi la ner hinderna så dom kanske var 70cm höga och då gick det bättre. 
 
Så passet tyckte jag gick bra. Dock väldigt pigg häst och en ryttare som bromsar lite för mycket ibland, men men bara att köra på! :) 
 
gammal bild men på detta pass var han ännu mer crazy! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0