Blåst och sol!

Efter att inte ha ridit på 4 dagar var suget idag enormt! Och jag känner mig frisk igen, woho! Dock blåser det typ halvstorm ute men det stoppar inte mig! 
 
Började med att mocka och fixa åt Kungen och även åt Denise häst Kyra. Denise brukar hjälpa mig när jag inte kan komma upp till stallet, som igår när jag jobbade exakt hela dagen. Då är det perfekt att hjälpas åt :) 
 
Jag och Kungen tog en jättemysig uteritt. Han var väldigt framåt men det är inte så konstigt nu när han har stått i hagen i 4 dagar. Men han var lugnare och inte lika tittig som han brukar vara när han står några dagar. 
 
Skrittade fram lääänge och bara hade det otroligt mysigt med Kungen i skogen. Kungen ägnade större tiden av skrittandet med att äta löv och grenar längst vägen, haha. Dock får han alltid en brun/röd sörja kring munnen som ser ut som blod, sjukt äckligt men det är som sagt bara sav från alla grenar han tuggar i sig. 
 
I traven jobbade han på frammåt och föll in i en fin form. När han blev för stark så saktade jag bara av till en långsammare och kortare trav då blev han mjuk och lugn igen. Det räcker oftast med att luta sig lite bakåt så saktar han av lite. 
 
I galoppen fick han köra sitt egna race, haha. På vissa ställen kollade jag av om han lyssnade vilket han gjorde. Dock har han några konstigheter för sig i vänster trav. Vänster galoppen är inte lika stark som höger och det märks tydligt när han råkar snubbla till. Han kommer in i en konstig korsgalopp och lägger höger i fram då (tror jag) och allt känns bara helskumt! Detta ska absolut forskas mer på. Får försöka träna bort fumligheten i hans ben när vi galopperar. 
 
Avslutade med trav och skritt. Är väldigt nöjd över dagen! :D 
 
 
Kungen väntar på matte <3 
 
Det är jäkligt fint i skogen nu! :D 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0