Hoppning

Med tanke på förra inlägget kan ni nog räkna ut att Kungen var mer vild än tam idag. Jag tror djävulen hade flugit in i han idag. Han var lugn och fin ända tills vi skulle börja galoppera över markbommar. 
 
Till en början var markbommarna stora hinder som man var tvungen att hoppa över enligt Kungen. Han lugnade dock ner sig till slut och fick några fina varv i galopp. Hindrerna som det var 14 m mellan höjdes upp till 50cm. 
 
Kungen började slänga över sig hindrerna och det gick fortare och fortare. Höger varv var med kontrollerat än det vänstra. Så småningom höjdes hindrerna upp till 70cm när han hade lugnat ner sig ytterligare. 
 
Det var nu han blev som galnast. Det skulle springas och ginas i hörnen (dock smet han inte förbi hindrerna någon gång) hoppa stort och inte hoppa alls (en gång, inlägget innan). Det skulle läggas till ett halvt steg för att han blev för lugn och det skulle hoppas långt innan. 
 
Vi avslutade passet med att lägga ner bommarna igen och jobba av han i galopp så han fick avsluta lugnt och fint och inte stressa iväg. 
 
Har faktiskt ingen aning vad som flög i Kungen idag. Jag tror att vårkänslorna börjar sätta in ordentligt samt att han fäller mycket hår (det kanske kan påverka negativt?) eller att han bara var sjukligt taggad på att hoppa? 
 
Jag red iaf bättre idag och satt mycket bättre i sadeln när jag hoppa. Så lite positivt iaf! Kungen fick även han till några fina språng och han bakbensteknik har blivit bättre. Så allt var inte skit iaf! Nästa gång blir det träning för tränare, det kan nog behövas! 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hindrerna ligger här på 70cm och jag bara älskar hans bakbensteknik. Den har aldrig varit så bra som nu. Älskar också att hans öron är spikrakt framåt och att han inte tackar nej till att hoppa. Känns hur bra som helst! :)  
 
Mer bilder kommer! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0