Full dag

Har varit i Arnige typ hela dagen så det blev ingen längre rund med hästen som jag hoppades på utan det blev gamla vanliga söderbacken i mörkret, men det är aldrig fel att rida under en stjärn klar himmel :) 
 
Fixade ordning Kungens man till en början, den såg förjävlig ut! Dock blev pannluggen ganska kort för att den var så ojämn, tur att den inte blev allt för ful och att hår växer ut igen! 
 
Nu till ridturen. Ville jobba Kungen så eventuella spänningar från igår skulle släppa men Kungen kändes ganska mjuk till en början så hoppträning tog nog mest på mig (har jäkligt ont i låren idag!!). Började med att jobba han i galoppen där han höll ett fint tempo och jag kunde inverka på han mycket mer än tidigare dagar. Där jag brukar vända jobbade jag han på volt några varv och han skötte sig toppenbra! Vänster varvet har han svårare med men han jobbade på bra utan att försöka fuska eller smita från arbetet! 
 
Travade sen och gjorde tempoväxlingar. Satt ner på slutet och att sitta ned i traven blir betydligt bättre och bättre! Skönt att inte skumpa upp och ner som en galning. Avslutade med skritt och körde öppna och sluta, Kungen kämpade på bra och var duktig! Passet avslutades med skritt på långa tyglar. Väl tillbaka myste vi en massa och Kungen fick sin natt puss! <3 
 
Åh så strääääcker vi på benet! ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0