Torsdag + idag!

Här kommer gårdagens och dagens ridpass!

Torsdags: jobbade Kungen på volten idag! Började med att värma upp i alla gångarter för att sedan börja jobba han på volt. Han blir mer en gärna lat i skrittarbetet så nästa gång ska jag ta med dressyrspöt, han brukar vakna till då. Traven blir lite lättare men han har fortfarande svårt i vänster varv. Han vill helst inte ställas in utan ska gå rak som en planka i volten. Galoppen jobbade jag bara på fyrkantspåret eftersom han inte riktigt orkar jobba med den på en 15 meters volt. Men det är samma sak där. Höger börjar han släppa riktigt fint men vänster varv blir det mest springit och inte lika mycket ställd. Så nu när vi flyttar kommer jag lägga in mer dressyrpass för att få ordning på han. Tränade även på nedsittning i trav. Det är först nu jag kan sitta ner helt ok på han traven men ibland flyger händerna iväg och jag blir skumpig. Kommer lägga ut film sen när jag har bättre internet :) men i det stora hela var detta ett helt okej ridpass!

Idag: idag blev det en uteritt igen. Helt kravlöst. Hade ganska mycket fart idag med växlingar i trav och galopp. Vilket killen gillade. Ser den här veckans uteritter som lite semester. Nästa vecka kör vi igång med hårdträning! Jättemysig uteritt med fint väder lyckades vi med idag :)

Imorrn blir det hoppning! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0