Lördags + Söndag

Här kommer en summering från helgen. 
 
Lördag: Red ut, red vilse.. Omg säger jag bara. Tur att jag har en snäll häst för jag hamnade helt åt helvetet! Fick tillslut fråga om hjälp för att hitta hem till stallet, haha! Min 40 minuters tur slutade på två timmar. Men Kungen fick galoppera mycket och förhoppningsvis byggde lite muskler (och kondition) :) 
 
Söndags: Markarbete, gjorde upp en bana med mycket bommar som var upphöjda och även små hinder (max 30cm) såhär såg det ut: 
 
 
vi börjar med dom röda bommarna. Där är det travbommar som är upphöjda på en sida varannan vänster varannan höger. Detta var no problems för Kungen och rev inte en ända gång ;) 
 
Det rosa är ett kryss som jag tog efter travbommarna och efter dom oranga bommarna (som förövrigt är tre studs) så ena gången la jag galopp efter travbommarna och andra så blir det hoppa ur sväng från studsen. Även detta var lätt som en plätt! 
 
det blåa på kortsidan hoppade jag på volt. Första gånger för Kungen tror jag och han hoppade jättefint och förstod att han kunde komma ganska nära eftersom det bara var 20cm högt. 
 
Det gröna är två kryss med 14 meter mellan, alltså tre galoppsprång. Kungen har haft svårt med realterade avsånd när det bara har varit 1 språng mellan så har han kunnat greja det i galopp men är det fler en ett så har han slagit av till slängtrav. Så i början blev det lite slarv så i början la han av till trav (bara i vänster varv) men resterade tid var det tre jämna galoppsprång mellan och superfin framför och bakom serien (både höger och vänster varv) Riktigt stolt över han är jag! 
 
Dom oranga är som sagt studs och detta grejade han fin fint hela ridpasset. 
 
På slutet gjorde jag en bana den såg ut såhär. Hoppade studsen, svängde upp på det rosa krysset. La en volt hoppade lilla blåa krysset red direkt mot den gröna serien saktade av till trav travade över dom upphöjda travbommarna la galopp och hoppade det rosa krysset. Sista rundan var helt felfri. han grejade alla distanser, inga kalle anka hopp och ändra enkelt från vänster galopp till höger och var väldigt lyhörd. Var supernöjd över han så ser redan fram till nästa gång vi hoppar! :D 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0