Hästar genom tiderna: Häst 2 Omega

Efter Barbarossas tid började jag rida en "något" större häst. Nämligen halvblodet Omega som mätte runt 165 cm. 
Detta stora djur kändes helt annorlunda än alla andra hästar jag hade ridit. kan ju ochså vara att det skilde ca 25 cm i mankhöjd också. 
 
Det jag kommer ihåg under denna tid är att jag ofta fick stå på en pall för att träna, långa ridturer och hennes massiva galopp. 
 
Som även barabarossa var Omega en väldigt snäll häst, dock lite lat men alltid snäll. 
 
Kommer ihåg ett tillfälle då det kom en stor älg uthoppandes framför oss och Omega blev såklart rädd och sparng några meter framåt men stannade efter ett tag. 
 
Med Omega fick jag känna på att rida "på rikigt" och ännu mer dresyr än tidigare, jag verkligen avskydde dressyr innan jag fick känna på hur det skulle kännas. 
 
Dock splittrades våra vägar för att jag ville hoppa och Omega var verkligen superdålig på det. 
 
jag red Omega ungefär ett halvår tror jag. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0