Fredag

Släppte ut hästarna tidigt idag innan jobbet, så klockan kvart i sju var pållarna ute och jag åkte till jobbet. Dock hade jag klantat mig lite och råkat skriva att Denise skulle ta ut hästarna fast det var jag som skulle göra det, så hon blev lite förvånad att dom redan var ute när hon kom^^ 
 
Jobbade mellan 7:30-14 och åkte upp till Kungen för ett ridpass! Dock var det fortfarande blåsigt och isade kyla men eftersom han har stått i 3 dagar kunde jag inte låta han stå en dag till. Det blev iaf en uteritt med fokus på takt och form. 
 
Kungen skötte sig väldigt bra trots den kalla vinden. Han ville gärna öka takten och trava fast det var skritt, vilket är helt naturligt eftersom han var pigg efter all vila. Efter att traven satt fint och jag kunde kontrollera takten och formen blev det lite galopp. Höger satt super som vanligt men jag behöver finputsa på vänster när jag rider ut. Ska försöka träna på galoppen mycket nu när det har blivit mer snö på vägarna. 
 
Blev en härlig skritt tillbaka och ridpasset avslutades med massage och godis :) 
 
höbalen har dom börjat trassla upp också ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0