Ridväg: Söderbacken

Här kommer en beskriving på ridvägen jag rider mest nu vintertid! 
 
Dock är inte skogen med då det är alldeles för mycket snödär just nu, den kommer alltså i en annan del. 
 
Först rider man på en asfalts väg ca 15 min. Där är det uppvärmning som gäller. Jag brukar aldrig trava eller galoppera på asfaltsväg. Den här vägen är även trafikerad av både bilar och traktorer så vi tar det säkra före det osäkra. 
 
 
 
Efter ett tag kommer en grusväg som man svänger in på. Där brukar jag alltid trava och galoppera. I slutet av grusvägen kan man även göra en liten volt och träna lite där. Från där kan man rida åt 3 håll. Det är mot ridhuset, in i skogen eller mot husinge. 
 
Grusvägen tar ca 10 min, just nu vänder jag om jag inte ska till ridhuset, eftersom det är så mycket snö. Då tar alltså grusvägen 20 min. 
 
 
 
Sen är det återigen asfaltsvägen, då blir det avskrittning. Sen brukar Kungen bestämma sig för att det är dax att bajsa så ridturen brukar oftast avslutas med promenad. Denna runda brukar ta 1 timme ca, perfekt nu när det är mycket snö överallt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: sandra

sv: tack :D

Jag brukar inte heller trava på asfalt, och det är nog mycket för att det oftast är trafikerat. Det sägs ju ändå att det är rätt bra att ibland över trava på hårt underlag, men jag vet inte vad jag ska tro om det. Jag själv får iallafall ont i benen av att springa på det :P

2013-02-09 @ 16:03:05
URL: http://aylen.blogg.se
Postat av: Matilda Almquist

Fin blogg :)

2013-02-12 @ 13:49:46
URL: http://matiildaalmquist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0