Lördag

 Var upp till stallet tidigt idag och mockade bara. Kungen har gått sen i onsdags och ska gå från och med imorrn tills på torsdag. Så idag blev det väldigt passande med vilodag. Han
Har dessutom skött sig väldigt bra dom sista dagarna så han förtjänar en dags vila. Jag brukar väldigt sällan låta honom stå mer än en dag och det är på grund utav att jag inte vill att han ska vara överpigg. Han blir tyvärr det om han står mer än ett dygn. Så han har i princip aldrig längre ville för det funkar inte. Då har jag en häst som är stökig i boxen, frustrerad vid igångsättning och lämnar presenter i vattenhinken inne (det vill säga bajshögar). Jag var i Mexico i 2 veckor förra vintern och när jag kom hem hade han börjar käka på rosetterna som satt på boxväggen. Istället varvar jag med lugnare turer och för 2 veckor sedan skrittades han bara. Så det bästa för honom själv är att få jobba, det är ju ändå det han är avlad för. :) 


Vackraste hästen ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0