Fredag

Hoppade lite markarbete igår och polletten börjar trilla ner både för mig och Kungen. Jag la ut två bommar på ena långsidan med 18 meter mellan. På andra långsidan var det likadant fast 21 meter mellan bommarna. Byggde även upp två under mitt i ridhuset. Först en oxer på 50cm och ett räcke på 70. 

Började att värma upp som vanligt och Kungen kändes taggad och stark. Fick påminna honom lite att det var jag som var kapten. 

I höger galopp var han riktigt trevlig och höll sig relativt lugnt och sansad. På 18 meter fick vi in 5 språng, helt ok där vi tidigare har fått in 4 stora språng. Där det var 21 meter fick vi in 6 språng. Helt klart en förbättring sen sist då det var mer "hej kom och hjälp mig" i vänster varv var fortfarande race runt så ingen förbättring där. Bara att kämpa vidare! 

Då till hoppningen. Började i högervarv mot oxern. Kungen nitade första försöket men min sits har blivit betydligt bättre mot hinder så jag satt kvar. Resten av hoppningen flöt på. Inga stopp och inga pet. Han blev lite för på ibland men då la jag bara en volt innan och kungen blev jättefin och sprången blev super! Avslutade med att trava han lång och låg och till sist skritt. 

Sven har dragit förbi nu! 


Kommentarer
Postat av: Amanda

Mysigt med så mycket snö!

2013-12-08 @ 15:00:18
URL: http://amandadudas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0