Tävlingsdag!

Dagen började tidnigt för mig och Kungen samt pojkvännen, idag åkte vi nämligen på pay and jump i Uppsala! 
 
Resan: Kungen skötte sig bra både dit och hem i transporten. Transporten är inte hans bästa kompis om man säger så men det har helt klart blivit bättre! Hade ett hönät med massor med hö i transporten så han stod lugnt även när vi var framme, skönt! 
 
Framridning/Framhoppning: Man fick rida fram ute och just nu är det inte toppen underlag men jag kunde galoppera iaf lite längst en väg. Framhoppningen sker i collecting-ring som var 20x20 tror jag.. Fick iaf till galoppen även där inne och jag hoppade 60cm hindet 2 gånger och 70cm hindret en gång. Kändes som att det inte behövdes någe mer, bättre att spara energi till riktiga banan :) 
 
60cm: Kungen är som ni kanske vet lite feg och även fast jag slet som ett djurså blev det mest trav under första starten. Jag tror han hoppade ett hinder i galopp. Han vill gärna ha supermycket respons utav mig och jag får trycka  på ganska ordentligt. Men man ser på filmen att han tycker det är skit kul! Han var inte alls lika rädd för läktaren som sist vi var där. Vi var iaf felfria denna runda! :) 
 
 
 
 
 
 
70cm: Den är rundan kände nog både jag och Kungen att nu jävlar kör vi!! Och jäklar så fint det blev! Mer go i hästen, mer galopp och fina språng (förutom näst sista vete fan vad han gjorde där) Vi var felfria åter igen och jag var nära till tårar! Jag tor man kan säga att han galopperade 80% av banan vilket är skit bra. Kungens andra pay and jump i sitt liv och nu kan det bara bli bättre! Så himla nöjd med dagen och hästen! <3 
 
 
 
 
Vill tacka Uppsala ponnyklubb för suveräna pay and jump, kommer åka tillbaka på nästa som kommer om jag har möjlighet. Vill också tacka pojkvännen som var bärhjälp, hästpojke och filmare <3 '
 

Det vi behöver träna på är: 
 
  • Träna relativa avstånd 
  • Hoppa i galopp, alltid
  • Ha alltid så här roligt när vi tävlar/tränar/rider! :) 
 
Älskade, älskade häst <3 
 
 

Kommentarer
Postat av: Denise

Ser skit bra ut:) fortsätt så:) synd att fram hoppningen är så liten i Uppsala:)

2013-04-07 @ 22:20:05
URL: http://Dizzen.blogg.se
Postat av: Camilla

Vad kul att dte gick bra och vad kul att du var i uppsala =)

2013-04-08 @ 16:08:17
URL: http://bbqridtravare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0