Veckan som var

Har jobbat som en tok så här kommer en summering av veckan! :) 
 
Måndags: Har flyttat till ett nytt stall med Kungen med lite mer ridvägar, så denna dag blev det en härlig uteritt i ny miljö och det fanns mycket att titta på! Red kravlöst så han skulle få ta till sig av det nya utan att jag störde honom :)  
 
Tisdag: Ännu en uteritt blev dock längre och en ny väg. Red med stallkompisen Denise och hennes häst Kyra. Kungen skötte sig galant då jag inte har ridit han med sällskap förut (har ju inte haft han så länge ;) ) Mer fart denna gång och det gick toppen! :) 
 
Onsdag: Dressyrträning. Började passet med att rida utan stigbyglar och att hamna i en korrekt sits, jag hade ingen dålig sits men behövde förbättra den lite! Det var bommar med i passet som vi skulle trava över, kungen blev jätteförvånad att vi INTE skulle hoppa över dom. Bommarna låg som i en liten volt och kungen fick verkligen tänka till ordentligt! Men i slutändan gick det bra :) Vi tränade även på ryggningar, volt arbete, skänkelvikningar och kort trav. Traven var helt Amazing, inte trodde jag att han skulle klara det! :) Jag var väldigt nöjd över min och Kungens insatts och vi hade förbättrat oss sen sist, asroligt att höra! :) 
 
Torsdag: Promenad i mörkret! 
 
Fradag: Ännu en långritt med Denise och Kyra. Dock hade några gjort en hage där vi skulle rida så vi fick hoppa över en å (skitläskigt!) och traggla oss igenom igenvuxen skog, men ut kom vi. Hade en nöjd och svettig häst när vi kom hem! :) 
 
Lördag: Red till ridhuset och hoppade lite teknikövningar. Två hinder med 14 meter mellan, ett på kortsidan och 4 galoppbommar. Kungen fick verkligen en superrunda, höll galoppen rakt igenom i en fin och härlig rytm. Slutade när hindrerna var på 70 cm och det blev lite flängit men både häst och ryttare var väldigt trötta då så jag är nöjd ändå :) Första gången jag red han i ridhus och han kunde starta galoppen från skritt, inte illa! :) 
 
Söndag: Barbacka uteritt. Detta kommer jag inte göra igen på denna häst. Så himla spetsig rygg, fy fan! Orch varje gång han galopperade ett steg så åkte jag fram mot halsen, nej tack nästa gång tar jag sadel! Men vi hade det iaf mysigt och jag höll mig kvar på ryggen :) 
 
 
/Foto William Öhman/
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0