Hoppträning

Var som sagt på hoppträning igår, vilket gick helt amazing! 
 
Kungen och jag har inte hopptränat för tränare sedan jag åkte av, så vi har ju missat några gånger. Träningen började med att tarvhoppa ett hinder med hjälp bom, jag hade en väldigt taggad häst men det gick bra, dock skulle vi galoppera samma hinder sen men vi kom mest med sladdrig trav men bättra att hoppa en att bryta av. Han vägrade iaf inte och inte rev vi hindret heller. 
 
Sedan körde vi några småbanor mellan 3 till 4 hinder, Kungen skötte sig super och galoppen infann sig tillslut helt. 
 
Sista banan vi hoppade var på 9 hinder och dem låg på ca 90 cm, även vattenmattan var med.. läskigt.. 
 
Både jag och tränaren blev impade över Kungens och min instas, tränaren tyckte även att detta var den bästa rundan någonsin och hade han vetat att det skulle ha gått så bra som det gick skulle han ha höjt upp alla hinder till 1 m. 
 
Jag är sjukt stolt över kungen. Allt flöt verkligen bara på och gallopen höll vi till 95% av hela banan. Kan kanppt fatta   att hästen som jag provred för 3 månader sen som inte ens att skuttat över en bom i hela sitt liv kan hoppa bana nu på 1m..
 
Såklart var ingen med och filma/tog bilder så jag har tyvärr inga bevis, ni får helt enkelt tro på mig! :) 
 
 
Bjuder på en gammal ;) 
 
 
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0