Ridpass Söndag+Måndag

Här kommer uppdatering från dom sista ridpassen! 
 
Söndag: 
 
Tog den gamla vanliga uteritten. Den innehåller både grusvägar och skogstigar och tar ca 30 min, rätt bra om man har lite med tid eller om man rider innan insläppet, vilket jag har gjort dom senaste dagarna. Körde inget hårt pass utan la fokusen på en lösgjord häst. Lyckdes inte med det. Kungen är väldigt rak och lägger sig gärna i vänster hand. Jag ger och tar med tyglarna för att han få hono att bära sig själv och inte fastna. Samt skänklar för att få fram honom. Men han var stenhård. Jobbade endast med skritten och traven. Funkar det inte med dom ska man inte byta till en annan gångart. Men passet kändes endå helt ok. Jag la helt enkelt inte ribband så högt. 
 
Måndag: 
 
Tog samma runda som i tisdags. Idag hade jag en mer sammarbetsvillig häst en dagen innan. Han blev ralativt lösgjord i traven och skritten. Han fick en jättefin galoppfattning men tyvärr hade jag önskat mer kvalité i galoppen. Jag blir gärna för "snäll" och släpper honom för mycket vilket gör att han ökar farten och huvudet åker upp. Skyller helt på mig själv. Passet i sig var i överlag bättre än dagen innan. Dock ligger han gärna på i vänster hand. 
 
helt plötsligt kan herr Kung ridas i hoppsadeln igen, den ligger jättebra med gelépadden under. Han rygg är en story för sig. Den och min plånbok är bittra fiender. Men det är kalas att han har både en dressyr- och en hoppsadel. Tyvärr går dom inte i samma färg. Känns suuuuuper jobbigt att behöva köpa mera matchande hästgrejer (ironi). 
 
På tisdag morgon bjuds det på markarbet/hoppning samt lösgörande arbete inför onsdagens pay and jump. Jag är taggad till tusen! :) 
 
Inge mer hoppande i dressyrsadel! :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0