Morgon med Kungen

Jag satt redan i sadeln strax över kl 8 imorse. Kungen var framåt och pigg. Sitt vanliga jag. Han hade hållt sig till boxen idag precis som alla andra dagar. Vad som hände igår kommer vi aldrig få reda på. 
 
anyway det kapitlet kan vi lämna nu. Dagens ridtur var mest basic. Lite trav och lite galopp. Jag ville mest kolla honom hur han var och om han fortfarande hostade. Vilket han gjorde. Men det verkar släppa mer om mer. Hostningarna blir färre och inte lika kraftiga. Hans utslag är forfarande kavr men enligt vet ska jag ha is i magen och vänta ett tag till. Är dom inte borta på måndag riger jag dit igen. 
 
Passet gick alltså helt ok och pay and jumpen är avbokad. Jag vill inte rida omkring på en häst som hostar. Veckans ridning blir inställd och kommer ersättas med skogspromenader. Jag vill inte riskera att han ska bli sämre. 
 
Jag ska dessutom iväg och köpa en ny termometer till Kungen. Den jag hade har försvunnit på något magiskt sätt. Jag vill hålla koll så att han inte börjar tempa nu. Det vore grädden på moset om det skulle hända också. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0