Måndag + Tisdag

Måndag:
 
Kungen blev skodd på förmiddagen och jag började jobba kl 13:30. Inget spännande hände alltså denna dag. 
 
Tisdag: 
 
Dagens ridpass spenderades i regn. "Tyvärr" är ridsport en utesport och väder ska inte hindra en från att rida (om det inte är oväder såklart). Tog den vanliga rundan och jobbade med att lösgöra honom. Kungen har som ni vet stått några dagar extra på frund utav hans tappsko. Han blir alltid lite extra pigg och tittig då och dagen var inte ett undantag. Jag har börjat jobba honom igenom sånt som gör honom tittig. Travar förbi eller ställer åt det andra hållet. Hoppar han till rider jag honom framåt. Han ska inte stanna utan ska fram hela tiden. Jag tycker att han kommer snabbare och snabbare igång med arbetet. Förut ville han gärna bli stel och ha svårt med ställningarna. Idag på slutet bar han sig fint i traven. Tog även några galoppfattningar och dom var helt okej. Jag ska jobba vidare med dom någon dag. 
 
Kungen skötte sig alltså och jag tycker han var någelunda lösgjord väl hemma. Jag kan inte heller kräva allt för mycket efter som han har stått i några dagar. Kungen verkade nöjd och framåt i allafall och det är huvudsaken! :D 
 
Finaste idag <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0