Vilse i pannkakan

Kungen fick vila igår. Vi hade kalas hemma på kvällen och det var dö varmt på dagen. Men idag har han fått sig en tur. Tanken var att vi skulle rida en tur som går via en enrgiskog. Tanken var att jobba mycket på galoppfattningarna. I skogen (där vi inte har ridit förut) Så red vi lite vilse. Jag har noll lokalsinne men vi bruka alltid hitta fram tillslut. Det är inte första gången vi har hamnat lite fel. Vi kom iaf ut på den "gamla vanliga rundan" så jag hade svängt lite för mycket bara i skogen. 
 
Det blev en del galopp idag iaf och Kungen tog fattningarna sååå mycket bättre. Jag ska boka in mig på en ridbana i närheten någon dag och då kommer vi trimma ordentligt på grunderna. Jag vill ha en avslappnad galopp i form innan året är slut. 
 
Vi avslutade med lite ställning och även det satt bättre idag. Vi tar små steg framåt hela tiden. Kungen var rätt trött idag blev blir alltid piggare av lite trav och galopp. Det är första sommaren på två år som han går ute dygnet runt. Det är ganska skönt att man inte behöver bromsa honom hela tiden. 
 
 
Hästarna igår, det var riktigt fint väder :) 

Kommentarer
Postat av: LIENE

Underbar bild!

2014-07-12 @ 11:47:18
URL: http://lifefromwithin.blogg.se
Postat av: kaffehörnan

Vad fina hästar

2014-07-13 @ 00:58:01
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0