Uteritt

Igår tog jag och Kungen en kvällstur. Det är alldeles för varmt och för mycket bromsar för att kunna rida på dagen. Vi tog den "gamla vanliga" vägen och idag ville jag få upp tempot lite. Kungen var huuur seg som helst i skritten och jag fick verkligen väcka liv i honom. Tanken idag var tempot som sagt. Jag ville försöka "tvinga fram" hostningarna. 
 
I första traven hostade han till några gånger, i följd kom ett flertal frustningar. Som om han skulle ha andas in något och försökte få ut det? Jag tänkte på pollen eller likande. Det blev dessutom en hel del galopp och efter hostningen efter traven kom det inge mer. Hade han haft andningsproblem och börjat hosta utav detta hade han såklart hostat under galoppen. Han tyckte det var hur kul som helt med galopp och jag kände att vi har tappat mycket där. Efter galoppen blev det lite trav och där efter skritt. 
 
Jag kommer sätta igång honom helt nu. Jag tror att det sista som finns kvar av hostningarna kommer släppa trotts att jag börjar motionera honom helt igen. Dom har bara blivit färre och förre trots att jag har ridit igång honom lite. jag kommer såklart ställa av honom igen om det skulle bli värre. 
 
 
 
Skönt i sommarhagen :) 

Kommentarer
Postat av: Sofia :)

Haha fy så gullig! :)

2014-07-03 @ 11:18:53
URL: http://Coloza.blogg.se
Postat av: Anna

Haha, vilken underbart söt lite ponny! :D Kram Anna från riderlife.horseworld.se

2014-07-03 @ 13:56:15
URL: http://Riderlife.horseworld.se
Postat av: Sessie♔ᴳᴽᵀᴱᴮᴼᴿᴳ

Vilken liten sötnos:)

2014-07-13 @ 19:43:14
URL: http://sessie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0