Svettig uteritt

Idag har det varit sjuk varmt så efter 19 kunde jag ge mig ut med Kungen. Passet var sådär. Det började med att Kungen var superseg i skritten. Riktigt lat och ville inte alls fram. Jag red samma runda som igår förutom att jag följde snitslarna och red inte vilse. När Kungen är lat och ofokuserad så snubblar han, massor. Stigen är "off road" och en del sten. Kungen snubblade som mest i skritten (som är vanligt för honom) men också en del i traven. Efter andra snubblingen i traven, som dessutom var en fin grusväg fick jag nog. Jag saktade av och ryggade honom och efter det slutade han. Det har inget fel på Kungen det är inte därför han snubblar utan för att han inte har koll på benen. Då får man sätta igång hjärnan på honom. 
 
Passet var både bra och dåligt. Till en början låg han verkligen i handen. Jobbade mycket med övergångar mellan skritt-trav och tog en liten galopp. Galoppen kändes superkonstig. Kungen drog ut hela kroppen och blev lång samtidigt som farten var helt okej. Skitskum verkligen. Efter övergångarna bar Kungen sig jättefint. Så fort han la sig i handen saktade jag av och gjode en ny övergång. Han skärpte till sig på en gång. Så på slutet var han toppen, så bra har han inte rört sig på säkert två veckor.
 
Kungen fick en ny flughuva idag så nu slipper han alla äckliga flygfän :) 
 
Vi är så jäkla snygga XD 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0