Hoppning

Idag blev det hoppning i ett väldigt varmt väder. Vi byggde upp en bana med en oxer på diagonalen samt en kombination med 7 meter mellan hindrerna, alltså ett språng mellan. 
 
Kungen var ovanligt slö. Eller man skulle kunna kalla honom lugn. Jag kunde lätt reglerna tempot och han ville inte springa iväg, så vill jag ha honom varje gång. Vi byggde upp banan med låga hinder och allt flöt på lätt. Maxhöjden idag var 75cm på samtliga hinder. Jag hade en liten lätt rädsla för kombinationen men nu är det bara att rida. Ingen kommer ihåg en fegis. Kungen gjorde det kanon och han kändes trygg. Passet idag var riktigt givande och allt kändes lätt. Nästa gång höjer vi ribban! 
 
William var snäll och hjälpte mig idag med både fotografering, filmning och bomhjälp. Guld värt! :) 
 
 
 
 
Har massor med jobb kvar. T.ex att mina händer fortfrande är för höga. Men sakta men säkert tar vi kliv framåt ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0