Fredagens hoppning

I fredags red jag och Chanelle (min granne) till en ridbana i närheten, ca 20 min skritt. Vi började med att hoppa en bana med tre hinder. jag hoppade så att efter varje hinder blev det en ny galopp. Kungen har fortfarande svårigheter att byta från höger till vänster, men det kommer! 
 
Vi hoppade den banan tills hindrerna låg på ca 80cm. Hoppade 80-banan två gånger. Kungen var väldigt glad och pigg men efter några varv blev han sådär härligt ridbar och då jag faktiskt har en chans att påverka honom. 
 
Vi ändra om ena hindret till ett kryss och hoppade i båda varven på volt, ca 20m. Kungen förstod inte riktigt vad det var vi skulle göra men fattade vinken efter något varv. Vänster varv var betydligt snabbare och slarvigare då han inte har samma ork i det varvet. 
 
därefter blev det av travning och mycket beröm, han var så härlig hela ridpasset! :D 
 
 
 
Smakprov från fredagen. 
 
Fotograf: William  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0