Gårdagens longering

Igår stod det longering på schemat och så blev det! Jag longerade Kungen i endast grimma, var alldeles för lat för att hämta tränset och sätta på. Men han är lydig av sig och funakr fint med bara grimma också. 
 
I början av passet så brukar han alltid busa. Jag brukar låta honom göra det så får han ut lite av all sin energi. Efter ca 10 min var han lugnare och då kan man jobba lite mer med honom. Jag körde övergångar skritt-trav och han skötte sih fint. dom sista 5 minuterna fick han hoppa på småhinder på volt. Det är superbra för honom som tycker det är läskigt att hoppa själv. Dock hände något jätteläskigt. Kungen föll omkull åt sidan för att det var halt på åkern i ena hörnet. Han gled under med benen och ramlade så han låg på ena sida. Men han reste sig igen och såg helt förvånad ut över vad som hade hänt. Han gjorde inte heller illa sig som tur var. Tur att det gick i slow motion. Han fick hoppa två skutt till och sen travade jag av honom för att se att allt såg bra ut och för att han inte skulle bli rädd. Mycket kan hända när man "bara" ska longera! Det blev massor med mys efteråt i stallet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0