drar igång

dax att damma av tangentbordet och skriva lite här kanske? Men kanske ska uppdater om läget. 
 
Kungen har varit sadellös sen januari. Motivationen till ridningen har inte varit hundra och hur roligt är det att göra samma sak i tre månader? Inte så roligt kan jag lova. Visst man får en superbra balans och sits men man kan inte lägga upp så värst bra dressyrpass osv...
 
Kungen har haft två små mindre skador. Den ena (vänster bakkota) upptäcktes under en skoning. Han reagerade när hovslagaren drog av skon, mer än vanligt, och han var lite tjockare runt kotan än normalt. Men det hela löste sig fint med promenader och varma omslag på nätterna. kan tillägga att han aldrig var halt eller visade någon smärtpåverkning. 
Andra skadan var vänster framknä. Han var svullen och varm och var studvis halt efter trav. Dock aldrig vid longering. Han hade troligtvis gjort något i hagen. Han blev bra på ca en vecka med promenader för hand och kylning av knäet. 
 
Min nya sadeln kom häromdan och jag har hittills ridit i den 1 gång (inlägg om det kommer senare). Det är en wintec new dressyrsadel med cair system och man kan ändra bomvidd på den. Snälla Jossan (http://minfux.blogg.se) sålde den till mig och hjälpte mig kolla om den låg bra. Den låg superbra! 
 
Annars är det rätt lugnt nu. kommer förjoppningsvis köpa en hoppsadel inom en snar framtid. Då kan man bocka av sadlar från inköpslistan :) 
 
Världens vackraste häst ;) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0