trött och underbara känslor!

Asså det här med att blogga, är det verkligen min grej? Såklart det är bara att jag suger på det just nu (eller ja det har jag ju alltid gjort). Men men här kommer några rader om hur veckan har varit. 
 
Måndag: Vila 
 
Tisdag: Det stod dressyr på schemat men det var ingen dressyr-dag helt enkelt! Det blev en härlig uteritt! det var sjukt fint väder och jag och Denise tog en ny runda! Vi red runt grustagen och det var jättebra underlag och det blev som en runda man red så man behövde inte vända. Kungen var jätteduktig och var fin i både traven och galoppen. jag gjorde helt klart ett bra val att byta dag på dressyren :)
 
Onsdag: Hade jobbat natt till den här dagen och var sjukligt trött! Red dressyr i ridhuset och känslan var mee... helt klart inte det sämsta passet men inte heller det bästa. Ett helt okej ridpass. Jobbade lite på volter i traven och han fattar snabbare vad jag vill med mina skänklar och händer. 
 
Toradag: Vila 
 
Fredag: Red ut till en början och jobbade han mycket i arbetstrav ned sittandes. la även in galopp så han fick träcka ut sig ordentligt. Han blev väldigt tittig och ofokuserad ett tag och det ända som får bort det är att jobba mer. så han fick flytta sig från skänkeln nästan helt i sidled både från vänster och höger. Ryggade även lite mellan åt. Efter det blev han så himla bärig och underbar att rida. När jag bara vek ena handen började han ställa sig åt det hållet så vi gjorde några öppnor med längst vägen. Ville inte avsluta där så tog kanske 20 min på ridbanan. Där gjorde vi volter och ökningar och även galopp-jobb. Han gjorde jättefina övergångar i både vänster och höger galopp och börjar komma igång mer med samlingen där. avslutade med att jogga han  trav och till sist skritta både på ryggen och på marken. Han var så himla fin! <3 
 
Resterna vecka ser ut såhär! 
 
Lördag: Uteritt
Söndag: Hoppträning
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0