Dagarna som varit

Har börjat jobba min jobbiga period nu. 13 dagar i sträck och 16 pass ( det vill säga att 3 utav dagarna jobbar jag hela dagen). Så om bloggningen hamnar efter så är det därför. Men här kommer det som har hänt sen lördagen. 

Lördag: Jobbade med Kungen på utebanan. Det blev ett ordentligt dressyrpass där jag jobbade med delar från Lätt C:1 programmet. Började med att jobba med volterna och där har han fattat nu hur man ska göra. Kom ni ihåg förut när han inte kunde gå inåtställd? Ja det är helt borta iaf, han gick inåtställd och i ett bra tempo. Jobbade mycket med galoppen också och vänstervarv har blivit SÅ MYCKET bättre. Fick till en helt underbar fattning och galoppen var lika lugn och sansad. Nu ska bara huvet ner och bakbenen in så blir jag nöjd. Avslutade med att rida hela programmet och det ända jag är missnöjd med var min jäkla sits. Bara att kämpa på. 

Söndags: vila 

Måndags: Kungen vaccinerades och klipptes. Alltså vila pga sprutan. Han var superduktig vid klippningen. Men det var lite läskigt under benen. 

Tisdag: Vila pga sprutan igår


Så jäkla snygg häst! :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0