åsiktinlägg

För ett tag sen skrev jag ganska många åsiktsinlägg och det var ganska många som reagerade. Det känns som att i hästvärlden så ska alla tycka och tänka lika. Men så är det inte och det vi alla om. Det var ett inlägg som handla om att inte rida i regn, och att jag tyckte att dessa människor var lata. Det upprörde några och jag förstår inte riktigt varför. En påpeka att hon tyckte jag var lite extrem som drog det så långt. Påpekade då att jag menade dom som ALDRIG rider i regn av den anledningen att dom tycker att det är tråkigt eller inte vill bli blöta. Jag fick då som svar att hon aldrig hade stött på en sådan människa. 
 
Tänkte lite efter när jag läste det svaret. Så bara för att denna läsare aldrig har stött på en sådan här människa så finns dom inte? Jag har aldrig sätt en blåval men dom existerar. 
 
Jag kan inte heller förstå att så många människor bryr sig om en åsikt av en tjej som bor ute i skogen mitt i ingenstans? Jag brukar tänka så om jag får kritik om min häst som inte alls stämmer eller bedömmer min ridning efter en filmsnutt på 1 minut. Man kan inte och ska inte gräva ner sig själv om en tjej i 20-års åldern i tex skåne tycker att du hade liiite för lite eftergift just på det hindret. 1 minut på en film. Man rider säkert 39 minuter till och dom är det inga som ser. 
 
Såklart ska man uppskatta konstruktiv kritik. Det är sånt som gör att man utvecklas som ryttare. Men att ständigt grubbla på vad Kerstin 57 år från kalmar tycker och tänker om din ridning, det är meningslöst. Kerstin kommer inte sova sömnlös för att du hade det där pelhamet på din häst, hon föredrar bettlöst, allt annat är feeeeeeeeel. Nej men ni förstår vad jag menar. Dock uppskattar jag vänliga och bra diskussioner som man kan lära sig något utav. Så om någon tar åt sig utav mitt skrivande som något negativt. Tänkt då att den där Louise från Väddö, hon bor i skogen och är 21 år, va fan vet hon om sånt här! ;) 
 
Jag och Kungen, inte världsbäst men vem fan bryr sig!? 
 

Kommentarer
Postat av: Friskey

sv: ja han har rätt häftig färg faktiskt! :D

Vilket bra inlägg! Hästfolk måste vara de absolut lättaste att provocera för alla tycker att ens egna sätt att göra saker på är det enda rätta..

2013-11-28 @ 16:40:22
URL: http://friskey.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0