Spöken och is

Jäklar vilken dåligt underlag vi har just nu. Dock är jag anti att bara harva omkring i ett ridhus, tråkigt för hästen och skdor på senor etc ökar. Så uteritt blev det och vi hade världens konsttigaste väder! Det har snöat här på morgonen, sen blev det plusgrader så det har varit blött och typ dimmigt hela dagen. 
 
Uteritten blev varierad men endast skritt och trav, som det var planerat. Dock det väldigt försiktigt där det var som halast. Dock märktes inget eftersom jag var smart nog att vintersko han för två veckor sen. Ställde mera krav på honom idag. Han skulle hålla en stdig form och inte dra iväg. Gick sådär. Fick påminna honom att inte lägga sig i vänster hand och hänga sig där. Det är något vi har stora promblem just nu. Jobbar just nu med att ställa honom åt vänster så jag får mer i högerhand. Fick iaf till några riktigt fina travfattningar där han börjde trava med bakbenen först- stooor skillnad på framåtbjudning och form. 
 
Avsluade med skritt på långtygel. Kungen blev skiträdd vi stallet. Jag som satt på ryggen hörde hans hjärtslag tydligt och han blåste upp sig något enormt. Hahaha tönt häst! Dock hittade vi inget farligt runt stallet och Kungen kunde pusta ut i stallet. Han är bra go de där ;) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Amanda

Åh vad fint med röd grimma :)

2013-12-06 @ 18:55:56
URL: http://amandadudas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0