Massage

Idag har Kungen fått vila och fick massage istället. Det kom ut en tjej som håller på att utbilda sig till hästmassör och hon knådade igenom Kungen. Hon tyckte att han var väldigt fin och var mjuk i dom flesta muskler. Han var lite stel på halsen och ryggen på högersida. Jag och massören kom fram till en teori att han spänner sig där för att kompensera upp vänstersidan, som är den svaga. Jag har varit lite orolig över hans rygg den senaste tiden. Han har bytt sadel 3 gånger det här året och han blir lätt spänd där om sadeln börjar bli för smal. Dock kunde inte hon känna någon sån spänning och det kändes skönt! 
 
Dom spänningarna han hade var dessutom lätta att lösa och släppte på en timma. Han verkade inte ha ont utan somnade till under massagen och tyckte det var himla skönt! Jätteskönt att ha en sån cool häst. Finns dom som blir tokiga och verkligen hatar det. 
 
Fick lite tips också som jag kommer använda mig utav själv. Älskar att lära mig nya saker! 
 
Finisen <3 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Det är verkligen lärorikt!! :) Och supernyttigt. Min B är en av dom som blir alldeles tokig av att få behandling. Det är tur dom känner henne sen 5 år tillbaka, annars skulle de tro hon hade ont i varenda pinal på kroppen. ;)

2013-12-08 @ 22:14:46
URL: http://minfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0