Det som varit

Känner att jag suger ganska mycket på att blogga, men men what do? Här kommer lite uppdatering iaf! 
 
Förra veckan red jag tre dagar, han fick lite semester efter den hårda ridlägersveckan! 
 
Ridpass 1: Uteritt, Kungen var crazy! Fattar inte att han kan få så himla mycket överskotts energi av att stå tre dagar. Han fick ju stå för att jag ville vara snäll, han gick ju liksom 10 ridpass veckan innan. Aldrig igen säger jag bara! Tur att han bara blir pigg och inte dum, haha :) 
 
Ridpass 2: Longering. Kungen fick longeras med inspänniningar så han ska börja jobba med ryggen vid longering. Han fattade inte riktigt varför han skulle gå i form men var avslappand av och till iaf så det kommer vi fortsätta träna på! 
 
Ridpass 3. Hoppträning. Kungen var lite loj till en början men gjorde jättefina galoppfattningar både höger och vänster varv. sista rundan låg på 90-95 cm (förutom 5,5:an) och jag vill bara skrika åt mig sjäkv, NER ;ED HÄNDERA!!!!! Fattar inte varför dom åker upp. Den jävla ovanan ska förvsinna inom kort! Men Kungen var superfin! Rätt galopp bra taxering och avståndsbedömning och över den lila oxern (som var högst) hoppade han skit snyggt över, stolt över min kille!! :) 
 
Denna vecka
 
Måndag: Blev en uteritt med mycket skritt och lite trav. Hade en väldigt fin och avslappand häst hela rundan! påväg hem i skrittarbetet körde jag öpnna och ställde till höger och vänster, jobbigt som fan tyckte Kungen! 
 
Tisdag: Vila 
 
resterande vecka kommer se ut såhär: 
 
Onsdag: Vila 
Torsdag: Dressyr 
Fredag: Vila 
Lördag: Uteritt 
Söndag: Hemligt, hehe :) 
 
Här kommer filmen på vackraste hästen från hoppträningen! :) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jossan

Duktiga ni är! :) Ser fint ut. Jag hade oxå mina händer sådär jämt förut, men de som funkar är att ständigt tänka låg hand. Och en bra grej att tänka är att du ska ha händerna vid mankammen, så kan man ta lite stöd av den och se till att man känner den. :-)

2013-08-21 @ 13:37:36
URL: http://minfux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0