Morgontrötta och regn

Hade utsläppet idag som i vanlig ordning, eftersom jag har ansvaret denna vecka. Hästarna är alltid så himla söta på morgonen, gnäggar tyst och ser alldeles nyvakna ut. Kungen brukar även ligga och sova i boxen och brukar då ofta ha spån i öronhåret, så söt! :)
 
Efter morgonsysslorna tog jag och Kungen en uteritt, kravlöst eftersom det är hoppträning imorrn :)
 
Och precis när vi skulle rida ut så öppnar himlen sig och det bara öser ner.. Men Kungen hade all utrustning på sig och jag hade hjälmen knäppt så vi begav oss ut ändå. Det var evigheter sen jag red i regn.. Men det var inte så farligt. Jag är Otroligt bekväm ibland (läs lat) och rider helst när det är fint väder, men det får inte vara för varmt heller då kan man ju bli svettig ;)
 
Det slutade regna efter halva ridturen och Kungen skötte sig bra och var pigg och glad! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0