Helgen

Jag ligger lite efter med bloggningen, försöker slappa så mycket som det går, imorrn är semester slut och jag får återigen gå och jobba. 
 
I lördags tog jag och Kungen en uteritt. Red i alla tre gångarter och jobbade mycket med ställningar och få honom lösgjord. Lösgjordheten är det vi prioriterar mest nu då han gärna spänner till sig mellan passen. Passet var helt okej. Jag blir mer och mer kroppsmedveten och fokuserar mer på hur jag rider än att Kungens huvud ska gå neråt. Han spänner mer än gärna till sig och jag får jobba aktivt hela tiden. Galoppfattningarna satt sådär. Dom sitter huuur bra som helt på ridbanan men ute blir det bara skit av det hela. Kommer jobba på trav-galopp övergångar någon dag i veckan. 
 
Igår (Söndag) fick Kungen vila. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0