Igår

Kungen har sakta men säkert börjat skrittas ut nu. Jag vill inte köra på 100% eftersom han fortfarande är lite snorig. Så igår alltså blev det en uteritt med endast skritt och ingen sadel. Men jisses hans rygg. jag har skrivit det förr och nämer det nu igen, han är inte skön att rida barbacka på! Går får bokstavligttalat sår på rumpan. hade det inte gjort så jäkla ont efter varje ridpass hade jag ridit barbacka oftare! nu räcker det med dom få gångerna i ånaden jag gör det. 
 
Men Kungen var iaf pigg och framåt. han frustade flera gånger utan att det sprutade ut en massa snor så nog allt är han på bättringsvägen :) 
 
Kungen är ju ganska söt och lite charmig sådär. Han är inte den typen av häst som vill vila mycket. och med mycket menar jag mer än två dagar i rad. Han visar nämligen sin uppskattning genom att skita i vattenhinken i boxen. Detta händer alltså VARJE gång han tycker att han har fått vila för länge. Han hade dessutom gått runt som en elvisp inne i boxen. Som ett sista tack för att han fick vila extra länge kissade han i gången, rakt på gummimattorna. Charmig eller hur? ;) 
 
synd bara att han är för jäkla snygg! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0