Longering

Var uppe i stallet idag klockan 8 ca. Släppte först ut hästarna, dom fick lite tunnare täcken idag eftersom det är plusgrader, skönt ute idag alltså! Efter det mockade jag båda boxarna eftersom Denise är borta idag. Sen var det till att fixa mat och packa hö. 
 
Var har haft en ismatta på hela golvet i några veckor men eftersom det är plusgrader har den smält bort, så jäkla skönt. 
 
Sen var det dax för motion. Jag fixade iordning Kungen med skydd och longeringslina och så gick vi upp till sommarhagen! 
 
Kungen ville gärna tränga in mot mig när det skulle gå lite fortare, så jag fick gång på gång trycka ut han. Till slut fattade han att det inte var någon idé med att försöka smita. 
 
Efter ett tag fick han en jättefin trav och efter det så körde vi tempoväxlingar skritt-trav, passet pågick i ca 20 min. Efter det gick vi ut på en minipromenad så han fick skritta av sig ordentligt. 
 
Passet avslutades med massage :) 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0