Året 2012

Året 2012 har varken varit ett blandat år! Den största förändrigen i hästväg var att jag slutade rida River efter 3 år och träffade Kungen. Från att bara borsta Kungen första gången vi sågs till att nu har ridit han i nästan ett helt halvår är ofattbart. Jag har börjat träna mer regelbundet, Kungen har varit på sin första pay and jump och vi har haft massor av roligt tillsammans! 
 
Här kommer en liten bild serie :) 
 
 
King of  Darkness blev min nya foderhäst. den 23 juni 2012 hämtade jag denna skönhet som nu är en av mina stora kärlekar här i livet. Jag kallade han för Kingen för att säga Kungen var konstigt. Nu kallas han bara för Kungen, om han inte är på bus humör, då är det Knugen som gäller ;) 
 
  
Ett utav dem första ridpassen. Kungen reds ändast på hacket, vilket jag nästan aldrig hade ridit med innan, men bra gick det iaf. Dock rids han mest med bett nu. 
 
 
Kungens första hoppträning. Jag var rädd och nervös. Kungen hade nämligen inte hoppat tidigare. Detta 14 åriga djur som mätte 164 i manhöjd och vägde över 600 kilo skulle jag få över bommar som var högre än 50 cm.. Men bra gick det! Redan efter första hoppträningen hade vi klarat en trippelbarr på 80cm över vatten med alla ben hela och torra kläder. Men övertalning, det krävdes! 
 
 
Kungen fortsattes att utvecklas, snart låg banorna mellan 90-1m på träningarna! 
 
 
Jag åkte även av första gången på hoppträningen, denna gång blev det bara lindrigt. Åkte av igen och slog i svanskottan hårt. Tredje gången gillt blev det också, dock landade jag på fötterna och klarade mig helt! 
 
 
Första pay and jumpen kom, blev en rosett på 60cm och Kungens första av många var nu gjord. Vår andra pay and jump i Uppsala slutade med en rosett på 80 cm och när jag skrittade av han var jag så lycklig att tårarna hade kunnat kommit vilken sekund som helst. 
 
 
 
Och nu var 2012 slut. Mycket har åstadkommits från bådas sidor. Vi har lärt känna varandra så vi vet var vi har varandra. Och aldrig skulle jag ha kunnat trott att detta var hästen i mitt liv. Älskade fina Kungen <3 
 
 
~The End~ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0