Trött häst

Jisses vilken slö häst jag hade idag. Kungen segade verkligen på, speciellt i skritten. Men han var pigg i blicken och mådde fint förutom att han var lite trött. Betet i kombination med pay and jump har nog tröttat ut killen lite. 
 
Vi red den vanliga rundan som tar ca 30-40 min. Alldeles lagom idag med andra ord. Hade inga direkta krav förutom att han skulle gå i alla gångarter samt lösgöras. I traven ställde jag åt båda hållen så han fick sträcka ut halsmusklerna. Han var riktigt ridbar idag. Provade en galopp med och den satte han fint. Lugnt och sansat. 
 
Det blev alltså mycket skritt och härligt mys efteråt. Märkte dock att han var lite öm i högersida av ryggraden (där bossan ligger) Men ju mer jag masserade dessto mindre reagerade han på trycket. Hoppas på att det är förstunden och att det släpper fort annars får jag åka in och kolla hoppsadeln eller/och ta ut en equiterapeut. Allt för hästens välbefinnande. 
 
Imorrn har Kungen vilodag och det kan nog göra honom gott. Ska såklart gå ner och hälsa på honom och klämma lite på ryggen. Det är så skönt att Kungen går på bete hos grannen, love it! :D 
 
Mys hästen <3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0