skitväder

Idag har det regnat non stop sen klockan 8 imorse. Jag släppte ut Kungen ur sitt fängelse (iaf vad han tyckte) klockan 8 imorse. Vid 16 kollade jag till honom och hans stod och skakade i hela kroppen! Stackarn frös utav bara den så jag plockade snabbt upp honom till stallet och där får han sova inatt. Han har aldrig frusit synligt förut och jag blev helt ärligt chockad. Då förstår ni hur jäkligt vädret har varit. Han står inne alltså men hö att tugga på och pyjamas. 
 
hädan efter kommer regntäcket åka på när det regnar. Det var riktigt obehagligt att se honom sådär. Hans utslag börjar gå ner men tänkte ringa vet imorrn om dom inte har gått ner helt imorrnbitti. Har läst om nässelutslag och det kan ta några dagar innan dom försvinner men det är lika bra att rådfråga en gång för mycket än en gång för lite. Ska även rida imorrn för att se om han hostar fortfarande, han låter helt normal i andningen annars. 
 
Usch vad jag ogillar att hästen är sjuk. Kungen har bara varit sjuk/skadad ca 5 gånger och alla har varit lindriga. Jag håller tummarna att även detta ska gå över. Det såg iaf ut som att utslagen på käken/kinden var borta och det mesta satt på halsen. Hoppas att dom går bort ännu mer. Förhoppningsvis blir han så bra att vi kan åka på pay and jumpen på onsdag. Men men hälsan går som sagt först och skulle aldrig utsätta Kungen för något som skulle kunna skada honom. 
 
Imorrn ska det vara uppehåll från allt som har med regn att göra, bara att hålla tummarna nu! :) 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0